00:06 och har aldrig varit piggare

Det är sant, klockan slog precis över till 00:07 och jag har precis satt mig framför datorn med en skål med vaniljyoghurt och banan, och jag är hur pigg som helst! Fast att jag har hunnit med en massa saker ikväll. Förutom att det var sista träningen innan sm i helgen så har jag solat för första gången det här året, städat hela vår nedanvåning i huset och gjort tvätt så att mamma ska bli glad när hon kommer hem imorgon, jag lagade dessutom mina grymma pannkakor till kvällsmat tidigare. Hihi.
Känns som att jag fick ta över mammas roll idag, hon är sen igår hemma och håller min gammel mormor sällskap, min g.morfar gick nämligen bort för nästan exakt en vecka sen, så det är lite tungt nu. För min egen del vet jag inte riktig hur jag ska känna, självklart är jag ledsen då jag ändån står honom nära även om jag har varit lite för dålig på att hälsa på. Men eftersom att han somnade in i sin egen säng omringad av mormor så känns det faktiskt rätt okej, han slapp ju ligga på sjukhuset och vänta på att det skulle hända. Det här var bara en helt vanlig dag, och jag tror att det var det bästa för honom, han orkade inte mer helt enkelt. Suck. Nej jag vet inte alls hur jag ska greppa det, det värsta tycker jag egentligen är att se alla människor omkring som också sörjer, morfar har ju det bra nu (det vet jag) men det är de som står honom nära som det verkligen gör ont att se. Men, livet går vidare och morfar finns kvar, dock bara inte så att vi fysiskt kan se honom längre. ♡

Men nu vet ni det. Blev faktiskt rätt trött nu när jag satte mig ner. Har varit så uppe i varv med städning och allt, kan nog bli rätt skönt att krypa ner i sängen trots allt. Imorgon är det fredag, och då blir det uppladdning inför helgen med tacos och fina tjejer, ser jag fram emot! 

 

Kommentarer :

#1: mamma

Tack min ängel. Kändes skönt att komma hem till ett nystädat hus. :)

skriven

Kommentera inlägget här :