Nästa stopp är Hässleholm. Va?!

Efter att jag stannade kvar i lund och gick den här handledarkursen för att få lov att börja övningsköra hade jag precis missat min buss som gick hem till hörby kl 20:10. Så jag tänkte att det ändå inte var någon brådska för att nästa tåg jag istället tänkte ta till höör gick inte förrän en halvtimme senare så jag bestämde mig för att gå till centralen och inte ta någon stadsbuss. För det var verkligen en fin kväll igår! Nästan 15 grader varmt fast att klockan var sent och det var hur mycket tjoande och glada människor ute som helst. Så härligt!

Nästa grej som jag måste berätta är att jag lyckades hoppa på fel tåg. Jag tyckte att jag hade varit hur noga som helst med att kolla var tåget gick ifrån och så vidare, men icke. Det gick i och för sig på samma håll men det körde liksom förbi Höör där jag skulle hoppa av. Så kom en kontrollant fram till mig och kollade biljetten: Detta tåget stannar inte i Höör. Nästa station är Hässleholm så då får du hoppa av och åka tillbaka.
Jag bara, jaha då får jag göra det ju. Så det gjorde jag och va om än mer noga än första gången och kollade så att det verkligen var rätt tåg som skulle komma på det spåret, och sen väntade jag 20 minuter innan det kom.

Kan ju säga att det är till 100% typiskt mig. Kunde inte sluta flina åt mig själv på hela vägen nästan, haha! Tycker det är skitkrångligt med tåg...

Men. Jag var hemma i samma tid som bussen annars skulle ha gått från Lund, så lite tjänade jag ihop trots omvägen till Hässleholm ;) 

Kommentera inlägget här :