Folkrace påskracet Tomelilla

Lite bilder från helgens tävling! Påskracet som blev flyttat till denna helgen istället på grund av det dåliga vädret tidigare. Dåligt väder hade vi inte denna gången i alla fall! Stundtals strålande solsken vilket resulterade i en grymt härlig dag! Dock regnade det hur mycket som helst fredag kväll och natten till lördag, vilket gjorde banan väldigt blöt och svårkörd. Men som tur var så torkade det upp under dagen. 

För mig slutade allt på en andra plats i B-finalen vilket jag är nöjd med! I kvalheaten kom jag 2a, 3a och 4a. I det första var jag lite darrig på gasen och fick ingen jättebra start, som ni ser på första bilden så hamnade jag långt bak efter starten. Men sen körde jag upp mig till en 2a placering. I det andra två heaten fick jag jättebra starter men i sista heatet var där ett ställe som jag inte kunde få i växeln, vilket då ledde till en sämre placering. Men som sagt, 2a i finalen sen så jag är nöjd! Fick dessutom ännu en fin pokal att sätta på hyllan, hihi. 


 

Kommentera inlägget här :