Folkrace Fjärås

Ställde klockan på halv 3 imorse för att packa in det sista i bilen innan vi skulle köra till Fjärås. Det tar ganska lång tid att köra upp (ca 3 timmar) så det gällde att vara ute i god tid. 
Dock blev inte tävlingen riktigt som jag hade hoppats på den här gången. Första kvalheatet kände jag mig lite ringrostig och var inte riktigt med i starten, jag tyckte också att det var något som inte stämde riktigt med bilen, det var inte alls samma tryck i den som det brukar vara. Det visade sig sen att det var för att det var för lite bensin på den (hur man nu kan lyckas med det). Men det var inget större problem så med lite jävla anamma och med lite revansch känsla körde jag fram till plattan för att avverka mitt andra heat. Ser det röda ljuset skifta över till grönt och lyckas med en grym start. Håller i för allt vad bilen går på rakan, där en bil som är bakom kör in i bakdelen på vänster sidan som gör att jag och bilen ändrar riktning och på mindre än 2 sekunder frontalkrockar jag med ett räcke istället för att ha fortsatt rakt fram och sen svängt vänster i kurvan. Och det är också där allt tog slut. Kom på något sätt ut ur bilen som hängde med motorfästet uppe på räcket och kände mig lite skakis efter krocken. Efter det hämtades bilen ut med lastaren, och jag fick gå till ambulansen för en säkerhetskoll. Bilen var det i alla fall ingen ide med att börja meka med, generatorn är söder och oljefästet till motorn så den läckte ut en massa olja. Resultatet av detta var en besviken och arg tjej som hade/har dåligt samvete över att ha förstört sin mekanikers tävling eftersom att de råkade dela bil och han kunde inte heller köra mer. Jag har nu bestämt mig för att aldrig mer dela bil. I övrigt, mycket rolig bana som jag gärna hade velat köra mer än ett fullbordat heat på och det är riktigt kul att säsongen äntligen är igång! Även om den gärna hade fått ha en lite roligare början...

Är lite orolig för hur vi ska hinna få klart de två bilarna som står hemma, så vi letar nu efter en startklar folkrace bil som vi kan köpa illa kvickt. Är nämligen anmäld till tävling de två kommande helgerna också..  


 

Kommentera inlägget här :