Färga dina svarta jeans så de förblir svarta

Tja! Jag vill tipsa er som inte redan vet att det finns så kallad färg man kan köpa och lägga i tvättmaskinen tillsammans med plagget du vill göra svart. Är så trött på att köpa svarta jeans som blir gråa och tråkiga efter 1 eller 2  gånger i tvätten. Vet inte hur många nya svarta jeans jag köper, dyra och billiga, bara för att komma fram till att alla blir helt dassiga nästan direkt. Mamma köpte hem färg och sen salt som man också behöver till, och jag tror det går hur bra som helst att hitta det på Ica eller något liknande. 

Har dock tyvärr redan lyckats slänga paketen så kan inte tipsa er om exakt vilken. Smartass?! Kostar ungefär 100:- så det är ju billigare än ett par nya jeans i alla fall! 

Nu gör inte ljuset och färgen på bilden riktigt rättvisa för hur dom ser ut i verkligheten. Men det blev bra enligt mig i alla fall, ser precis ut som när jag köpte dom!
 

Kommentera inlägget här :