Bilder från folkrace i Asarum

Lite bilder från igår som Isabell har tagit. Inte bara på mig men för er som inte vet vilken  som är min bil så är det den svarta Audin som ni ser på bilden precis under. Det gick sådär för mig igår, första gången jag körde på den banan men ändån. Första heatet kom jag 2a. I andra fick jag en bra start och låg tvåa nästan ett helt varv innan min västra drivaxel gick sönder så att jag snurrade runt. Hamnade ju såklart sist eftersom att jag fick vänta innan jag kunde backa runt och det var inte helt lätt att komma upp över backen med bara en fungerande drivaxel. I alla fall så kom jag 4a i det heatet. Tur som jag hade så var det lunchpaus mellan mitt heat och innan min mekaniker skulle köra så han hann precis fixa en ny drivaxel så att vi skulle kunna köra sista heatet också. Grymt! Men sen i sista fick jag rätt dålig start och hamnade långt bak så det slutade även där med 4:e placering vilken precis inte räckte till C-final. Jag hade samma poäng som de som kom med men sen tror jag att det lottas ut. Menmen, sjukt härlig dag! Vinnaren av juniorna blev Markus Nilsson och tvåa kom Albin Ström, kommer faktiskt ihåg just nu vem som kom trea. Fick behålla bilen så nu taggar jag Ripa den 2 juni!!

Kommentera inlägget här :