Vimmerby Semesterracet 2012

Tillbaks efter en hel veckas folkrace i Vimmerby! En av de största tävlingarna på hela året inom folkrace, jag själv körde på tisdagen och det gick väl sådär för mig. Kom inte vidare till finaldagen som var igår i alla fall. Alla kör först 3 kvalheat, och i dom kom jag (om jag minns rätt) 4-3-4. I första heatet fick jag i fel växel efter starten, och i det andra hamna jag i räcket med en annan bil efter starten men kom loss och tog en placering, sen i sista snurra jag också i första svängen efter starten och kom långt bak. Så jag är väl inte jättenöjd men skyller på att jag fortfarande inte har kört sålänge.. haha! Men det var en grymt rolig bana och kändes lite tråkigt att bara kolla på igår men så är det ju! Fick i alla fall behålla min bil som börjar bli allt mer skruttig (antagligen därför jag fick behålla den också) men får väl fixa till den lite igen. Har ett par videor på min kusin när han kör, han glömde filma mina heat eller något så har bara på hans heat tyvärr, men kanske kan lägga upp dom sen! Och sen vädret har ju varit hyfsat kasst, regnat nästan hela veckan, passade på att ta en bild när det var uppehåll, visst ser det rätt gött ut?!

Kommentera inlägget här :